Tworzenie logo firmy – 3 najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Chcesz zadbać o identyfikację wizualną firmy? Jednym z podstawowych kroków jest stworzenie logo firmy. Jak to zrobić? Najważniejsza zasada brzmi: myśl o kliencie. To, że dany wzór Ci się podoba, nie musi oznaczać, że spodoba się Twoim odbiorcom. Jak powinno wyglądać dobre logo? Jak szukać pomysłu? Na te pytania odpowiadamy w tym wpisie.

Dlaczego logo jest ważne?

Firmy decydują się na stworzenie logo z kilku powodów. Najważniejsze z nich to:

  • identyfikacja wizualna marki

Dobre logo zwiększa zapamiętywalność marki i buduje więź między klientem a marką.

  • wyróżnienie się z tłumu

W Twojej branży jest duża konkurencja? Projektując dobre logo, możesz pokazać swoją indywidualność, profesjonalizm, zbudować u odbiorców poczucie zaufania do marki.

  • pokazanie priorytetów marki

Marka Nike tworzy obuwie, odzież, akcesoria sportowe. Chyba zgodzicie się z nami, że logo Nike odzwierciedla dynamizm kojarzący się ze sportem?

Jak powinno wyglądać logo firmy?

Zacznijmy od składowych logo:

  • sygnet — znak graficzny

Logo Nike to klasyczny przykład sygnetu.

  • logotyp — graficzne przedstawienie nazwy firmy

Pierwsza wersja logo znanej na całym świecie marki Nivea powstała w 1949 r.

  • pełne logo — połączenie sygnetu i logotypu

Logo Unilever zaprojektowane przez Milesa Newlyn`a składa się z 26 mniejszych znaków graficznych. Każdy nawiązuje do innej marki, której właścicielem jest Unilever.

  • logo z hasłem firmowym, nawiązującym do działalności marki

Przykład włączenia do logo marki hasła firmowego.

Jakie są w takim razie cechy dobrego logo firmy?

  • prostota

Logo powinno być czytelne, łatwe do zapamiętania. Podczas tworzenia logo warto się skupić na symbolu, skrócie myślowym.  

Logo serwisu społecznościowego Twitter odnosi się bezpośrednio do nazwy (“twitter” to w języku angielskim “świergotać”). Uniesiony dziób i skrzydła ułożone do lotu symbolizują wolność i nieograniczone możliwości.  

  • rozpoznawalność

Jednym z celów tworzenia logo jest wyróżnienie się, dlatego bezcelowe jest kopiowanie konkurencji. Logo nie musi być oczywiste, może być dwuznaczne, błyskotliwe. Puszczaj oko do swoich odbiorców, a oni z pewnością zapamiętają Twoją firmę.

Tego pana nie musimy chyba nikomu przedstawiać. 🙂 To najnowsze logo KFC, nawiązujące do początków restauracji Colonela Sandersa.

  • ponadczasowość

Tutaj kłaniają się względy praktyczne. Pomyśl o takim logo, którego nie będzie trzeba zmieniać co kilka lat.

Ta wersja logo marki Shell istnieje od 1999 roku.

Jak znaleźć pomysł na logo?

Podczas tworzenia logo powinieneś skupić się na przekazaniu swoim odbiorcom najważniejszej myśli. Przypomnij sobie, jaka jest misja Twojej firmy. Zastanów się, jakie emocje ma wywoływać logo, z jakimi wartościami się kojarzyć. Pamiętaj, że logo musi być spójne z całym stylem komunikacji Twojej marki.

Pomyśl o swoim potencjalnym kliencie. W jakim jest wieku? Jak podejmuje decyzje? Co mu się podoba? Jaka jest jego sytuacja życiowa? Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci zawęzić pomysły na logo.

Szukasz firmy, która wykona dla Twojej firmy logo? Zgłoś się do nas.